Odziedzicz pracę

Wszystko co powinieneś wiedzieć na temat pracy

Korzyści płynące z social media marketingu

Strategia relacji biznesowych / 6 kwietnia, 2022 /

Social media marketing to najprostszy sposób na dotarcie do dużej liczby odbiorców. Obecnie połowa ludności świata, czyli 3,8 miliarda ludzi, korzysta z mediów społecznościowych. Co więcej, liczba ta stale rośnie. Platformy społecznościowe mają zasadnicze znaczenie dla zwiększania świadomości marki.

Moc mediów społecznościowych i ich wpływ na konsumentów

agencja social mediaWedług badań, 52% firm internetowych zostało znalezionych przez użytkowników w mediach społecznościowych. To właśnie tam większość ludzi dowiaduje się o nowych markach. W 2021 r. internauci spędzali na mediach społecznościowych około 2 godzin i 24 minut dziennie. W 2022 r. czas ten wydłuży się już o 1,4%. Dlatego platformy społecznościowe oferują ogromne możliwości angażowania odbiorców docelowych i budowania długotrwałych relacji.

Według badań, 54% użytkowników przed dokonaniem zakupu szuka produktów w mediach społecznościowych. Oznacza to, że podróż klienta coraz częściej zaczyna się od Facebooka, Instagrama, TikToka i innych platform. Z tego powodu wpływ mediów społecznościowych na sprzedaż rośnie z każdym rokiem.

Osoby jak i firmy często korzystają z firmy social media marketingu która prowadzi social media za klienta, oszczędza to czas i daje pewność że nie popełnimy błędu który może narazić naszą markę wizerunkowo.

Social media marketing, a zwiększona świadomość marki

Według statystyk 3/4 klientów, którzy mieli pozytywne doświadczenia z daną marką w mediach społecznościowych, poleca firmę rodzinie i znajomym. Dlatego, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, ważne jest założenie kont na różnych platformach społecznościowych. Wykorzystaj te kanały komunikacji, w których znajdują się Twoi docelowi odbiorcy.

Wzrost ruchu

Chociaż wiele platform społecznościowych umożliwia markom sprzedaż produktów bez konieczności klikania na stronę internetową lub stronę docelową, nadal są one uważane za świetny sposób na zwiększenie ruchu. Na przykład 11% całego ruchu na stronach mobilnych jest generowane przez platformy społecznościowe.

Szybko i łatwo promuj treści

Jeśli do promowania swojej działalności wykorzystujesz marketing treści, media społecznościowe mogą pomóc Ci przyciągnąć docelową grupę odbiorców. Ludzie zawsze dzielą się przydatnymi i interesującymi informacjami ze swoimi znajomymi w mediach społecznościowych. Często użytkownicy nie są ograniczeni do jednej platformy, co pomaga zwiększyć grupę docelową.