Odziedzicz pracę

Wszystko co powinieneś wiedzieć na temat pracy

Jak wykonać audyt social media?

Strategia relacji biznesowych / 11 stycznia, 2023 /

Przeprowadzenie audytu mediów społecznościowych to pierwszy krok do zbudowania skutecznej strategii działania na platformach takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Tiktok czy LinkedIn. Pozwala on ocenić, czy wysiłek włożony w prowadzenie profilu się opłaca i co należy zrobić, aby był jeszcze bardziej imponujący. Audyt mediów społecznościowych, można zlecić profesjonalnej agencji lub  wykonać samemu. 

Na czym polega audyt social media?

Audyt mediów społecznościowych to koncepcja, o której powinien wiedzieć każdy, kto wykorzystuje media społecznościowe do promocji swojej firmy. Koncepcja audytu, może początkowo wydawać się nieco niepotrzebna i trudna.  Audyt mediów społecznościowych to w uproszczeniu zebranie danych ze wszystkich Twoich kont w mediach społecznościowych w jednym miejscu. Zbieranie i analizowanie ich daje jasny obraz tego, co można zrobić, aby poprawić obecne, praktyki społeczne i wyniki. Audyt mediów społecznościowych może dotyczyć jednego lub wszystkich kanałów obsługiwanych przez firmę. Więcej możesz przeczytać na: https://kohai.pl/blog/audyt-social-media-jak-go-prawidlowo-przeprowadzic/

audyt social media

Jak przygotować się i kiedy przeprowadzić audyt social media?

Przed analizą aktywności w mediach społecznościowych, warto się odpowiednio do tego przygotować. Jeśli jest się tylko pracownikiem przydzielonym do audytu, pierwszym krokiem jest zapoznanie się ze strategią danej marki, przedsiębiorstwa i sposobami jej komunikowania. Jeśli jest się natomiast przedsiębiorcą i nie ma się takich dokumentów, to należy poznać cel przedsiębiorstwa oraz wizję jego rozwoju, oraz strategię działania w internecie. Audyty powinny być przeprowadzane regularnie, a nie tylko wtedy, gdy coś przestaje działać. Regularne zarządzanie, mediami społecznościowymi nie tylko zwiększa, skuteczność mediów społecznościowych i chroni, przed kryzysami. Rekomenduje się, przeprowadzanie audytu social media raz w roku. Bez względu na to, które rozwiązanie zostanie wybrane, warto wiedzieć, jakie są elementy audytu i co jest ważne. Dzięki tej wiedzy, można krytycznie przyjrzeć się profilowi społecznościowemu swojej marki, a jeśli audyt jest zlecony przez agencję zewnętrzną, należy sprawdzić, czy proces przebiega prawidłowo.